Podul Bizetz, purtând numele inginerului Ion Ionescu-Bizetz, a permis transformarea oraşului Giurgiu dintr-un port medieval într-unul modern.
Într-adevăr, odată cu creşterea tonajului vaselor ce acostau la Giurgiu, vechiul port din faţa oraşului nu a mai fost suficient de mare şi după mai multe tergiversări s-a hotărât amenajarea altui port cu acces direct la Dunăre - Portul Ramadan pe insula cu acelaşi nume. Pentru aceasta a fost necesară traversarea Canalului Sfântul Gheorghe, şi astfel a fost contruit un pod modern din fier de o echipă de ingineri care îl includea şi pe renumitul Anghel Saligny, autorului Podului de la Cernavodă. Din cauza paticularităţii locului unde a fost realizat podul, acesta a trebuit construit în curbă, o premieră în vremea aceea. Podul a împlinit în 2005 vârsta de 100 de ani, este clasat monument istoric şi a fost recent dublat de un nou pod necesar pentru traficul contemporan.
Aveţi pe blogul "Giurgiu văzut prin ochiul care vrea să vadă", un blog foarte bun centrat pe oraşul Giurgiu, multe detalii referitoare la construcţia podului şi istoria lui.
Bizetz Bridge
Bizetz Bridge, named after civil engineer Ion Ionescu Bizetz, allowed Giurgiu to develop from a medieval river port to a modern one.
Indeed, the old port of the town became too small around 1900 for the ships of the day and after considering several solutions and locations, it was decided to build a new port right on the Danube, linking it to the city with road, railroad and a new iron bridge. One of the authors was Angle Saligny, the builder of Cernavodă Bridge. The bridge was built in a curve because of the particularities of the terrain on the chosen spot, a first in Europe at that time.
You can see on the blog "Giurgiu through eyes that want to see" pictures of the bridge and a text in Romanian related to its construction.
Comentarii
Trimiteți un comentariu