Alma Vii

Mergând spre Mediaş de la Agnita, cu destinaţia intermediară Moşna, am văzut în stânga indicator spre Alma Vii, câţiva kilometri şi mi-am amintit că am văzut într-o carte că este o biserică fortificată frumoasă în acel sat. Numele îmi place de asemenea foarte mult, în dialesc săsesc este Alma iar în germană Almen. Satul este frumos, cu case mari, înalte, iar biserica aşteaptă vizitatori pe un deal abrupt. Chiar lângă ea este grădiniţa satului într-o casă veche cu fronton.

Alma Vii

Driving from Agnita to Mediaş, looking forward to see fortified churches like Moşna, I saw on my left a sign to Alma Vii. I remembered then that I once saw the fortified church in that village in a book and it was very beautiful. I also like the name very much, which in Transylvanian Saxon dialect is Alma and in German Almen. The village is beautiful, with big tall houses and its fortified church on a steep hill. Next to it is the kindergarden found in an old house with high pediment.



Comentarii