joi, 6 octombrie 2011

Mitropolia Târgovişte

Târgovişte a fost sediul Mitropoliei Ungro-Vlahiei între 1518 şi 1668. Prima biserică metropolitană a fost ridicată de Neagoe Basarab. Ruinele vechii mitropolii (şi a construcţiilor aferente) se pot vedea şi astăzi în Parcul Mitropoliei.
În 1889, biserica fiind în stare foarte proastă, este dărâmată, iar arhitectul francez Lecomte du Noüy a reconstruit-o pe aceleaşi fundaţii în 1889, inspirându-se şi din arhitectura bisericii mari de la Curtea Domnească.
Astăzi acest spaţiu, parcul şi biserica, sunt înconjurate de blocuri, dar constituie o foarte frumoasă oază a oraşului, cu verdeaţă şi importanţă istorică deosebită.

Târgovişte Metropolitan Church

Târgovişte was the seat of the Church of Wallachia between 1518 and 1668. The first church was built during the reign of Neagoe Basarab. The ruins of this first complex can still be seen in the central park. The oroginal church survived until 1889 when Franch architect Lecomte de Noüy rebuilt it on the original foundations, drawing inspiration also from the church of the Pricely Court.
This space is now an important green oasis for the town, one that has a great deal of historic importance as well.


Un comentariu:

  1. Un prieten mi-a transmis următoarea informaţie, cu ilustraţie: "Pe locul acestei biserici s-a aflat pana prin 1890, cea mai monumentala biserica ridicata vreodata pe pamant romanesc: Mitropolia veche a Tarii Romanesti, ctitoria lui Neagoe Basarab> http://www.uauim.ro/tzsres/box/display/15/15-100.jpg "

    RăspundețiȘtergere