Cheile Turzii

Am observat Cheile Turzii de pe șoseaua principală Aiud-Turda. Am făcut: Oau! Ce e aia?! În oraș am aflat că sunt Cheile Turzii iar prietenii de la Cluj ne-au spus că e musai să le vedem. Așa că am dat o tură și până acolo când am vizitat Turda.
Era pe înserat. În rezervație se intră ușor, se lasă mașina și se merge frumușel pe jos, întâi prin pădure. E intrare înainte de prima punte: 8 lei. Apoi pătrundem în valea îngustă a pârâului Hășdate (ce nume frumos) și continuăm de-a lungul său, admirând stâncile. Fiind asfințit, am prins și niște reflexii frumoase pe vârfurile de calcar. Nu am parcurs tot defileul să nu ne prindă noaptea, dar plimbarea nu durează mai mult de 2 ore cu totul dus-întors. La ieșire am mai prins ultimele raze de soare ce dădeau pietrelor și ierbii uscate culori aurii.

*
Prin acest articol doresc şi eu să adaug un motiv la campania 499 de motive să fii turist în România organizată de prietenii de la Ghiduri Turistice împreună cu agenţia de turism Turist Center. Împreună trebuie să promovăm frumuseţea ţării noastre România!

The Turda Gorges

We saw the Turda Gorges from afar, traveling on the main road Aiud-Turda. We went: Wow! What is that?! We found out it is the Turda Gorges and friends from Cluj told us we must see them. So we went, when we visited Turda.
Night was falling so we had to rush. The visit typically takes three hours but we didn't do the whole tour. We left our car and picked up the forest trail. There is an entrance fee of 8 lei. Then we went on to the first suspended bridge (there are four of them) on the Hășdate river (hash-daate). The rocks were towering above us with the setting sky lighting up the rocks. Then when we exited the gorge, the rocks and dry grass looked on fire.












Comentarii

  1. Am fost si eu in Cheile Turzii in urma cu vreo 3 ani, si mi s-a parut un loc exceptional.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesant articolul si mai ales initiativa ta de a scrie si in limba engleza. Asa ne putem face cunoscuta tara. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  3. Fotografiile par interesante, mi-as dori sa ajung aici:)

    RăspundețiȘtergere
  4. faine cheile, inca nu le-am vizitat dar sunt pe lista

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu