Sovata

La Sovata am fost pentru bălăceală. Într-un concediu cu atâtea obiective culturale, trebuia rezervat un moment și doar pentru destindere. Pauza a venit la țanc, pe când toată țara suferea de un val de caniculă. Noi, în acest timp, urcam în pădurea de brad din jurul stațiunii și la adăpostul ei și a altitudinii, am scăpat de ce era mai rău.
Am stat la camping, undeva mai sus, la marginea stațiunii (Vasskert). E loc pentru cort sau rulotă, dar sunt și căsuțe cu tot confortul. Un pârâu rece curge în apropiere, în care mi-am resolidificat ciocolata topită în mașină. Am petrecut foarte bine 3 nopți acolo. În paralel se desfășura un festival maghiar pentru tineret, cu cântece dis de dimineață. În stațiune se poate mânca sau se pot cumpăra cele necesare din supermarket.
Ziua am coborât la bălăceală: Lacul Ursu. Acesta din urmă este un lac sărat înconjurat de dealuri, totodată o rezervație naturală. Este o bucurie să te lași purtat de apa sărată în timp ce admiri culorile pădurii. E deschis de la 10 la 18 dar între 13 și 15 scăldatul interzis. Nu mi-e foarte clar dacă este pentru ca lacul să aibă timp să "respire", dar pauza nu e supărătoare, e un bun prilej pentru lectură, de exemplu, iar intrarea în lac după două ore de așteptare este o plăcere.
Pe platforma de lemn sunt niște semne haioase cvadrilingve care avertizează turiștii că pot aluneca și îi roagă frumos să nu sară în apă. Condițiile sunt foarte bune, e curățenie și am apreciat dușurile calde.
Prin stațiune am putut admira și arhitectură: vechile viluțe sau pavilioanele de relaxare din alte timpuri. Lemnul predomină, cum e și normal. Unele sunt în stare impecabilă, pe altele mi-aș dori să le văd readuse la viață de contemporani care să le prețuiască la fel de mult ca înaintașii care le-au construit.
De la Sovata am plecat când canicula a lăsat locul unei furtuni care a făcut frunzele pădurii să danseze.

Sovata Resort

We went at Sovata resort to chill out and splash. Our vacation was already so filled with cultural objectives that a little genuine relaxation was needed. The break came just in time for us to avoid the summer heat wave by hiding in the forested hills of Sovata.
We camped out at the edge of the resort (Vasskert Camping). There is plenty of rooms for tents, trailers and there are also small houses to rent. A cold stream running nearby was used as a fridge, to harden my chocolate for example. We spent 3 nights there and also had the opportunity to witness a Hungarian youth festival complete with songs early in the morning. Tourists can find places to eat or they can buy what they need at the supermarket.
During the daytime we went bathing in Bear Lake. It is a salt lake surrounded by hills, also a natural reservation. It is a pleasure to just float in the salty water and admire the forest. The resort is open from 10 PM to  6 PM with a break between 1 PM and 3 PM. I think it has something to do with the natural reserve and allowing the lake to "breathe" but I'm not sure. I didn't mind because it gave me an opportunity to read and getting back into the water in the afternoon was a pleasure.
On the wooden platforms signs in 4 languages caution tourists not to slip and kindly ask them not to leap in the water. It is very clean and the showers are hot.
While walking through the resort I also admired the old architecture of period villas. Most were in a good state and I wish people today could take care of them as well as our predecessors did.
We left Sovata when a storm was setting in, chasing away the heat wave and making the forest leaves dance.














Comentarii

  1. Am fost si eu La Sovata acum multi ani, in copilarie. E frumos. Mi-a ramas in minte Lacul Ursu in special pentru ca acolo am invatat sa innot pacalita de tata cum ca apa e foarte sarata si ma tine la suprafata. Se pare ca totusi a avut dreptate :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu