Muzeul "Flori de mină" din Cheia

Ultima dată când am fost la Cheia am vrut să vizitez tot ce e de văzut în staţiune, aşa că am luat la rând muzeele. Pe strada principală se află Muzeul "Flori de mină", cu un aer un pic retro. Am intrat totuşi, şi bine am făcut, pentru că am văzut pentru prima oară mostre superbe ale acestor minunate producţii minerale ce sunt florile de mină: cristale, pietre nestemate şi geode sclipitoare.
La intrare muzeul are o secţiune cu suveniruri: cărţi poştale şi diverse obiecte mai mici şi mai mari de vânzare. Pe urmă, în sala principală, în vitrine de sticlă ce mi-au dat mare bătaie de cap la fotografiat fiindcă reflectau lumina neoanelor, nenumărate exemple de flori de mină. Pe pereţi sunt panouri explicative referitoare la formarea acestora iar piesa de rezistenţă se află în capătul sălii: cele mai mari geode de ametist pe care le-am văzut vreodată.
Cred că vizita Muzeului "Flori de mină" de la Cheia este experienţa cea mai apropiată de vizitarea unei peşteri adevărate!

ps. Cum se traduce corect expresia "flori de mină"? :) Prima persoană care mă ajută cu o traducere corectă şi elegantă va fi menţionată în postare. :D

The Mineral Museum in Cheia

The last time I was in Cheia I wanted to visit every point of interest in the resort. On the main street there is the Mineral Museum, with a retro look. That didn't deter me from visiting it. Behind this rahter austere exterior you will find an extraordinary exhibition of minerals: crystals, gemstones and sparkling geodes.
At the museum entrance you have a souvenir section: postcards and small or large trinkets for sale. Then you proceed to the main exhibition room. The minerals are presented in glass cases and are particularly hard to photograph because the glass reflects the neon lights. I made the best of it. Some pieces were quite extraordinary. There are a lot of panels explaining the origin and formation of the minerals and something about their study in Romania. At the end of the room the main attraction are several huge amethyst geodes.
I think visiting the Mineral Museum in Cheia is the closest experience you can have to visiting a real cave.

Muzeul "Flori de Mină" / The Mineral Museum in Cheia

sala principală / the main exhibition room

mineralele în vitrine de sticlă / exhibits in glass boxes

cristal curaţ / quartz crystal 

geodă de agat / agate geode

agat / agate

dicţionar mineralogic: termeni des întâlniţi / dictionary of frequent terms in mineralogy

Genesis: Minerals are encountered in the vecinity of vulcanic rocks and are formed in hydrothermal conditions from super-heated vapors and hot water gushing from active volcanoes. They appear in distinctive colors and shapes, deposited on the walls of earth holes, thus shaping geodes of exquisite beauty. The exhibits come from Baia Mare Region (Maramureş) and are the result of volcanic eruptions unfolded on several stages during the Neogene period. 

calcit / calcite

gips / gypsum

Malachit: piesa asta îmi aduce aminte de o scrumieră din malachit pe care o au părinţii mei. Mă jucam cu ea când eram mic (nu a fost niciodată folosită, era de decor). 
Malachite: this piece reminds me of a malachite ashtray my parents have. I used to play with it when I was little (it ws never used for its original purpose).  

Ăsta nu e malachit, cum credeam iniţial, e altceva, numit crisocol, dar am aflat că e tot pe bază de cupru. 
This is not malachite, like I first thought, it's something else called chrysocolla, but I found out it's also based on copper.
  
Piesele de rezistenţă: imense geode de ametist. / The main attraction: huge amethyst geodes. 

Comentarii

  1. Expresia "flori de mină" se traduce prin "Quartz Cluster" :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc. E o variantă de traducere pe care am mai întâlnit-o dar am decis să nu o folosesc pentru că la muzeu erau multe exemple de flori de mină care nu erau formate din cuarţ.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu