Anina

Obiectivul fiind de a merge pe calea ferată montană Oraviţa-Anina, cea mai veche în funcţiune din România, am ajuns întâi la Anina. Drumul a fost pe Valea Minişului, deosebit de pitorească şi sălbatică (după standarde prahovene).
Nu ştiu cum o fi fost Anina în vremurile sale de glorie industrială, dar cât am văzut-o eu pe fugă era cam liniştită. Este înconjurată de munţi şi se află la marginea Parcului Naţional Cheile Nerei-Beuşniţa, deci potenţial, cel puţin turistic, ar exista.
Interesante sunt şi mărturiile industriale din trecut, pentru că am văzut cel puţin o uzină foarte veche făcută din cărămidă, aşa cum îmi plac mie.
În centru este o biserică gotică destul de mare, iar enoriaşii ce ieşeau vorbeau în germană. Anina, pe numele ei german Steierdorf, a avut mulţi colonişti (mineri) germani.

Anina

I took the road to Oraviţa to take the mountain railway Oraviţa-Anina, Romania's oldest still in use. I stopped in Anina first. The road went through the beautiful and wild Miniş Valley.
Anina must have fared better in its glory days of the industrial age, now it seemed pretty quiet and small. It is surrounded by mountains, part of the Nera Gorge - Beuşniţa National Park. There is some touristic potential thus and the Banat Mountains are very beautiful, wild and less visited than other mountains of Romania, because situated far from major cities other than Timişoara and Turnu-Severin.
Anina also has heritage industrial architecture and I saw at least a very old factory made out of brick, just the way I like them.
There is a rather large gothic church in its middle and the worshipers were speaking German. It is true that Anina used to have German colonists and it was called Steierdorf in that language.



Comentarii

  1. ...si eu imi doresc sa merg cu trenul de la Anina la Oravita...abia astept sa povestesti cum a fost si sa vad fotografii...

    RăspundețiȘtergere
  2. Vine, dar să ştii că tot doar cu 3 fotografii. Lumea trebuie să trăiască acea experienţă pe viu.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu