Muzeul de artă Târgovişte

Ce m-a impresionat cel mai mult la Muzeul de artă de la Târgovişte nu sunt exponatele. Este până la urmă un muzeu judeţean şi nu mă aşteptam să găsesc înăuntru capodopere universale. E adevărat că puteţi admira şi unele piese deosebit de valoroase de autori renumiţi: Nicolae Grigorescu, Nicolae Tonitza, Ion Andreescu sau Sava Henţia - ultimul un favorit al meu pentru că îmi place pictura lui şi pe deasupra e din regiunea tatălui meu, de lângă Sebeş.
Totuşi, mie mi-a plăcut în primul rând clădirea. Proiectată ca prefectură de judeţ, a fost ridicată de arhitectul italian Giovanni Baldassare Vignossa şi decorată de compatriotul său Giovanni Battista del Basso. Probabil de aceea au fost atât de atenţi la decoraţia interioară, care de la prima impresie la finalul vizitei copleşete vizitatorul. În orice caz mie mi-a făcut o puternică impresie pentru că nu mă aşteptam la asemenea opulenţă şi detaliu. Acum mă gândesc oare câte astfel de mici palate aşteaptă în România să fie puse în valoare aşa cum se cuvine?
Muzeul a fost recent restaurat şi îşi aşteaptă vizitatorii în imediata proximitate a Muzeului Naţional al Poliţiei Române şi al Muzeului de Istorie.

Târgovişte Art Museum

It's not the art exhibit but the museum building itself that impressed me. It is true that one can admire prominent national painters like Nicolae Grigorescu, Nicolae Tonitza, Ion Andreescu or Sava Henţia. The latter is a favorite of mine: I like his style and also he is from my father's birthplace region, Sebeş.
The building was intended to be a county seat so that would explain its opulent interior decoration. It was built by architect Giovanni Baldassare Vignossa and decorated by Giovanni Battista del Basso. It really blew me away and I cannot but wonder if there are many more such jewels in Romania awaiting restoration.
The Târgovişte Art Museum was recently restored and awaits its visitors next to the National Police Museum and the History Museum.



Comentarii

  1. am si eu o rugaminte la dumneavoastra: as vrea sa-mi completati un chestionar privind vizita dumneavoastra la muzeu. daca sunteti de acord imi puteti trimite un mail la adresa nasty_focks@yahoo.com
    va multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu